Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

σαν τα σταφύλια της οργής;

Μου είπε, 

έχεις διαβάσει ποτέ ένα βιβλίο
«τα σταφύλια της οργής»;
θα σταματούσες να φοβάσαι
πολύ περισσότερο από όσα «μη φοβάσαι» μπορεί κάποιος να σου πει

αφού πρώτα μου είχε πει "μη φοβάσαι".



Το γυρόφερνα για κάνα μήνα πριν φύγω, το γυροφέρνω και τώρα που έχω φύγει. Ακόμα όμως δεν το έχω πάρει.

Είναι όμορφα εδώ. Στην ουσία είναι πιο όμορφα από εκεί. Έχει πεζοδρόμια και δρόμους, πάρκα, μονοπάτια. Όμορφα χαμηλά κτίρια. Δεν έχει αδέσποτα, ούτε σκουπίδια. Ακόμα μπορείς να ανταποδώσεις το χαμόγελο και ένα hello σε αγνώστους. Εντάξει δεν έχει θάλασσα, όχι μπροστά στα μάτια μου δηλαδή. Ήλιο όμως έχεις.

Μόνο που δε μυρίζει τίποτα. Δε μυρίζει πριν τη βροχή, δε μυρίζει κατά τη διάρκεια, δε μυρίζει μετά. Ούτε τα βρεγμένα φύλλα που είναι στρώμα στις άκρες του δρόμου  μυρίζουν. Σαν να έχουν καθίσει όλες οι μυρωδιές λίγο πάνω από το χώμα και αρνούνται να ανέβουν τον αέρα να φτάσουν στα ρουθούνια μου. Εχθές περπάτησα οκτώ χιλιόμετρα και δε μύρισα ούτε καυσαέρια. Ίσως φταίει η εποχή. Δε μπορεί, τόσα δέντρα γύρω κάποτε θα ανθίσουν, θα ανθίσουν και τα αυτοκίνητα και κάτι θα μυρίσει.

Πιάνω τον εαυτό μου να μη θέλει να σταματήσει να φοβάται. Σκέφτομαι ότι αν σταματήσω να φοβάμαι μακριά από εκεί που το ένιωθα πατρίδα μου δεν θα μου έχει μείνει τίποτα να με κρατάει. Ίσως έχω ανάγκη να απορρίπτω κάποιες φορές την ομορφιά που βρήκα εδώ. Ίσως πάλι πρέπει να σταματήσω να φοβάμαι. Ίσως επιβάλλεται να κόψω μαχαίρι ό,τι άλλο με έδενε –εκτός απ΄τους ανθρώπους μου- και να το πάρω από την αρχή. Να θέσω μια νέα βάση, να συνδέσω το εδώ με το εκεί, όχι το εκεί με το εδώ, να πάψω να σέρνω με βία ό,τι δε μπορεί ή δεν θέλει να έρθει μαζί μου. Ίσως. Δεν ξέρω.

Και επειδή πάντα θα βρίσκω και από κάτι να φοβάμαι, το βιβλίο θα το πάρω. Στο λέω. Το αποφάσισα. 

4 σχόλια:

  1. Βιάζεσαι. Όσα είναι για κόψιμο θα κοπούν, δεν χρειάζονται μαχαίρια. Τον φόβο καλόπιασέ τον, γλυκομίλα του, να δεις που θα ημερέψει και μετά θα τον φωνάζεις με όποιο όνομα θες εσύ εκτός από το δικό του κι αυτός θα ακούει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιάζομαι για να προλάβω την άνοιξή σας. Αλλιώς θα σας μπλοκάρω όλους :P.

      Διαγραφή
  2. απέθαντοι = αμπλοκάριστοι

    ΚΚΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή